Hafif otizmde de multidisipliner yaklaşım önemli…

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Feneryolu Tıp Merkezi Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, hafif düzey otizm spektrum bozukluğunun nedenleri, belirtileri ve multidisipliner yaklaşımla desteklenmesi gereken gelişim alanları hakkında bilgi verdi.

Genetik, çevresel ve hormonal faktörler hafif otizme neden olabilir

Otizm spektrum bozukluğunun, sözel ve sözel olmayan iletişimde yetersizliklerin eşlik ettiği, sosyal etkileşimde güçlüklerin ön planda olduğu nörogelişimsel bir bozukluk olduğunu hatırlatan Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, “Otizm spektrum bozukluğunu bir yelpaze olarak düşünürsek, hafif düzey otizm belirtileri yelpazenin ilk basamaklarında yer alır.” dedi.

Hafif düzey otizme genetik, çevresel ve hormonal faktörlerin neden olabildiğine dikkat çeken Çebi, “Ancak nedenleri henüz tamamen kanıtlanmış değil ve bu alandaki çalışmalar devam ediyor.” bilgisini paylaştı.

Multidisipliner destekle gelişim alanları güçlendirilebilir

Otizm spektrum bozukluğunda temel belirtilerin sosyal etkileşimde sınırlılık ve   sınırlı ilgi alanları olarak seyrettiğini ifade eden Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, “Belirtiler paralelinde hafif düzey otizmde isime tepki vermeme, göz temasında sınırlılık, komut almama ve komutları yerine getirmeme, parmak ucunda yürüme, alıcı dil ve ifade edici dil becerilerinde sınırlılık, duyusal sistemde hiposensitive ve hipersensitive, motor becerilerde kısıtlılık gibi durumlar görülebilir.” dedi.

Otizm tanısı konulmasının ardından, multidisipliner çalışma anlayışının benimsendiği merkezlerde çocuk ergen psikiyatristi, çocuk ergen psikoloğu, uzman ergoterapist, uzman dil ve konuşma terapisti, özel eğitim öğretmeni ve spor hareket eğitimcisi ile uyum sürecinin başlatılması gerektiğini vurgulayan Çebi, sözlerini şöyle tamamladı:

“Hazırlanan tam veya yarım günlük terapi eğitim planlamalarıyla; erken çocukluk dönemi, okul öncesi ve okul çağı programları ile ev takip programlarına yönelik olarak sosyal etkileşim, oyun kurma becerileri, bilişsel ve akademik süreçler, alıcı ve ifade edici dil becerileri, duyusal işlemleme ve fonksiyonel duygusal gelişim kapasiteleri desteklenmelidir.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

İlginizi Çekebilir:Engelsiz Yaşam Merkezi Öğrencilerinin Eserleri BAKSM’de Sergileniyor
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

Deprem sonrası en büyük tehditlerden biri yangın riski!
5 yaşındaki çocuk, gün içinde yaşadıklarını anlatabilmeli…
Yaşlılıkta fiziksel aktivite ve egzersiz kronik hastalık riskini azaltıyor!
Uykusuzluğun temelindeki 5 faktör
Tedbirler gevşetildi, salgın hastalıklar arttı… Bulaşıcı hastalıklardan korunmak için hijyen ve önlemler şart!
Büyükşehir Belediyesi Sağlıklı Beslenme ve Diyet Birimi Kuşadası’nda da Hizmete Başladı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tekno Haber Merkezi | © 2025 |